רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

פרשת וארא

בוא אל פרעה

בוא!

ילד פורש ידיים ונושם לרווחה

לנשום!

  1. פרשת וארא היא הפרשה השנייה בספר שמות, שהוא הספר השני בתורה. לא מופיעות בה מצוות מעשיות.
  2. בפרשה מופיעות שבע מתוך עשר המכות – דם, צפרדע, כינים, ערוב, דבר, שחין וברד. מדובר ב"סדנה חינוכית" עבור פרעה והעם המצרי, שתמשיך כמובן בשבוע הבא, בשלוש המכות האחרונות.
  3. בפרשה מתברר שלא רק את פרעה צריך לשכנע לקראת יציאת מצרים. גם עם ישראל לא מספיק בשל. צריך להוציא אותו ממצרים, אבל צריך להוציא את מצרים ממנו... בפרשה מסופר שבני ישראל לא שומעים את בשורת הגאולה של משה "מִקֹּצֶר רוּחַ וּמֵעֲבֹדָה קָשָׁה". הם יותר מדיי טרודים ומשועבדים. פרשנינו מסבירים שגם אנחנו יכולים לפספס בשורות של גאולה בגלל עומס-יתר.
  4. משה רבנו מזכיר פעמיים בפרשה שהוא "ערל שפתיים". אלוקים בוחר בו להנהגה למרות זאת, והתורה מלמדת אותנו כאן שהמנהיג הכי גדול שלנו לא היה מושלם, ושיכולת דיבור מרשימה וסוחפת היא לא העיקר.
  5. האחים משה ואהרון מראים יכולת הנהגה משותפת. הם ניגשים יחד לפרעה ומייצגים יחד את האידיאל של יציאה מעבדות לחירות. השניים מתקנים כך את הקלקול שראינו בספר בראשית, של מריבות ומלחמות בין אחים.
  6. פרשני הפרשה קוראים לנו לשים לב היטב לשני האויבים האלה, קוצר רוח ועבודה קשה, שלא נפספס את יציאת מצרים שלנו.
  7. בפרשת "וארא", משה רבנו מגיע אל העם ובפיו בשורת החירות הנפלאה: הגיע הזמן, יוצאים ממצרים, מתחילים מסע. אנחנו קוראים את הדברים ומצפים להתלהבות סוחפת של בני ישראל המשועבדים, אבל זו התגובה שהוא מקבל: "וְלֹא שָׁמְעוּ אֶל מֹשֶׁה מִקֹּצֶר רוּחַ וּמֵעֲבֹדָה קָשָׁה".
האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.