רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

גם זה קרה השבוע

1.

גם אם הבחירות יבוטלו, איימן עודה ימונה לסגן ראש הממשלה ושרה נתניהו תרוץ עם איילת שקד באותה מפלגה, זו עדיין לא תהיה הכותרת הראשית של השבוע. החופש הגדול הוא-הוא הכותרת הזו. 700 אלף תיכוניסטים כבר בחופשה, מיליון וחצי תלמידי הגנים והיסודי יצטרפו אליהם ביום שני. הם לא לבד. לוח החופשות משפיע על מיליוני הורים, מורים, סבים וסבתות.
פרשת השבוע, פרשת "קורח", מספקת עצת-זהב לכל היוצאים לחופש הגדול. קורח נחשב עד היום לאדם שיזם מחלוקת מיותרת שהסתיימה בטרגדיה. הוא יצא נגד משה ואהרון והוביל מאות אנשים יחד איתו לאבדון. על איזה מצע צמח המרד הפתאומי הזה של קורח?
פרשנינו מפנים את תשומת ליבנו לעיתוי. רק לפני שבוע בפרשה הקודמת, אחרי חטא המרגלים, נגזר על העם להישאר 40 שנה במדבר. היה להם כעת הרבה זמן לשרוף, לבזבז, להרוג. זה בדיוק העיתוי שבו קורח מציע להם להצטרף להרפתקה המסוכנת שהוא מוביל. הוא יודע שהם משועממים וחסרי מעש. אם היה מגיע כמה שבועות לפני כן, כשהעם כולו היה נחוש ונלהב, כשחשב שהוא בדרכו לארץ ישראל בתוך כמה ימים – אף אחד לא היה מקשיב לו.
"השעמום מביא לידי חטא", קבעו חז"ל לפני אלפי שנים, וזה נכון גם ביולי-אוגוסט 2019. קראתי על היערכות מיוחדת של המשטרה לימים האלה, אבל ההיערכות צריכה להיות קודם כל של כולנו. לדאוג למלא את הזמן בפעילות, יוזמות ועשייה חיובית. הרבי מקוצק אמר פעם לתלמידים שלו: "אני רוצה שלא תחטאו לא כי אסור לחטוא, אלא כי לא יהיה לכם זמן לחטוא...".
הלוואי עלינו ועל ילדינו.

2.

חבל להשתמש במשחקי מילים. הנה הדרך הנכונה לתאר כמה דברים שקרו כאן השבוע:

  • צה"ל פרסם ביום ראשון הודעה על כך שהחלו עבודות הנדסיות, להקמת – שימו לב לשם – "שרוול נוף בטחוני". הוא יוקם במקביל לכביש 34, ונועד להגן על הכביש על ידי הסתרתו. שרוול הנוף הביטחוני, המשיכה הודעת דובר צה"ל וסיפרה, אמור לשמור על ביטחון התושבים מול האיומים בגזרה. לפני כחודשיים נהרג שם משה פדר, שהיה בדרך לעבודתו בקיבוץ ארז.
    הסתכלתי בתמונות העגומות שצה"ל פרסם. לא שרוול ולא נוף. ה"סטארט-אפ ניישן" שלנו יודעת להגן על עצמה בדרכים יצירתיות מאוד, אולי יצירתיות מדיי. תושבת עוטף עזה שראתה את המיגון החדש, הגיבה השבוע: "זה נראה שאחרי כיפת ברזל, ואחרי כל הממ"דים והמרחבים המוגנים, בסוף כל אחד פה יסתובב בתוך שרוול נוף בטחוני אישי משלו, שיגן עליו".
    למה שהאויב לא יצטרך להתמגן ככה, ולחשוב גם הוא על שם יצירתי בערבית?
  • "נסגר תיק החקירה", התבשרנו השבוע. כתב אישום לא יוגש לבסוף נגד מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה. אבל התיק לא סתם נסגר. החקירה נפתחה לפני כשלוש שנים והסתיימה לפני כשנתיים. פיירברג נבחרה שוב לתפקידה תחת העננה הזו. כבר לפני עשרה חודשים פורסמו בתקשורת ידיעות על הכוונה לסגור את התיק. זו לא סגירת תיק רגילה, קוראים לזה עינוי דין. כל יום שחלף, כל שעה, היא מיותרת. ברכות, גברת פיירברג. קצת פחות ברכות למערכת אכיפת החוק. לצד חזקת החפות מגיעה לאדם גם חזקת השפיות. לא ברור איך אפשר לשמור על שפיות – ועוד להנהיג עיר גדולה – במשך שלוש שנים כאלה.

3.

בזה אחר זה פנו אליי השבוע המארגנים של שלוש יוזמות שונות:

  • אחרי 28 שנים שבהן לא נבנה בית חדש בקיבוץ מנרה שבגליל העליון, התקבלו שם השבוע בשעה טובה טופסי 4 לשבעה בתים. משפחות חדשות מגיעות, ואחרי שנים רבות ללא גן ילדים, ייפתח בקיבוץ גן בשנת הלימודים הבאה. מאחורי המהלך עומד איש התיישבות מסוג קצת אחר, פנחס ולרשטיין. אחרי שנים רבות ביש"ע, נעזרים היום רבות בניסיונו בנגב ובגליל. "אלה אנשים חלוצים, גם אם לא נצביע לאותן מפלגות" אמר לי השבוע. "התחלתי בקיבוץ נחל עוז, עם פתרון דיור ששמו 'בתי אגודה', שמאפשר ליישוב צמיחה דמוגרפית, מה שאומר יצירת חוסן. אין כזה דבר מקום בלי גן ילדים, בלי עתיד. גם תנועת 'אמנה' הוותיקה של יהודה ושומרון עוזרת. זו זכות, אני עוזר היום בכל מקום בתנועה הקיבוצית שבו קוראים לי".
  •  ד"ר תאאר חליל נהרג בתאונת דרכים לפני כשנה. חליל היה בדרכו לקבל תעודת סיום לימודי רפואה, ומשפחתו החליטה להנציח אותו, יחד עם מגן דוד אדום, בהתרמת דם גדולה בכפר שבו גדל, בענה. ביום המיוחד שנערך בכפר נתרמו מאתיים מנות דם, יותר ממאה בני אדם הצטרפו למאגר מח עצם, וכעשרים אנשים חתמו על כרטיס "אדי" לתרומת איברים. אביו, נאסר חליל, אמר שם: "אדם חייב לעשות למען האחרים. תאאר חלם להקדיש לכך את חייו, אז אנחנו ממשיכים את המשימה במקומו".
  • הטיול השנתי הופך לסיוט השנתי לילדים עם מוגבלויות. אליה אריאל, בוגרת תכנית מנהיגות הנוער "שיבולינק", השיקה השבוע יוזמה שתפתור זאת: רשת מתנדבים צעירים ילוו מעתה ילדים עם מוגבלויות בטיולי בית הספר. היא בנתה מאגר של מאות מתנדבים, רובם תלמידי מכינות קדם צבאיות, ש"יוקפצו" לאורך השנה לטיולים כאלה. במפגש ההשקה השבוע, ברמת הנדיב, למדו המשתתפים להשתמש ב"טרקר", כיסא גלגלים שמותאם לתנאי שטח קשים, וב"גילגולון" שמאפשר גם לנכים לצאת ולטייל בטבע. "זו זכותו של כל אחד ליהנות מהנופים היפים של הארץ שלנו, גם אם צריך להתאמץ בשביל זה", אמרה שם אריאל.

מנרה, בענה, רמת הנדיב. גם זה קרה השבוע בישראל.


הסטטוס היהודי: "אם נרכוש לעצמנו ידיעה ברורה, מוחלטת וחד־משמעית שכל מעשה טוב שלנו הופך לכותרת ראשית בשמיים, הדבר יסייע לנו להיות שולטים באורח חיינו, ולא מובלים ונשטפים בזרם" (הרב אביגדור נבנצל על פרשת השבוע, פרשת קורח)

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.