רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

שנת הלימודים לא מסתיימת היום

צילום: פלאש90

יותר ממיליון וחצי ילדי בתי הספר היסודיים והגנים יוצאים היום לחופשת הקיץ בישראל, אחרי שנת לימודים מאתגרת. יחד איתם גם מאות אלפי מורים והורים שראויים להוקרה מיוחדת השנה. אבל הרב יעקב אדלשטיין, שהיה הרב של רמת השרון, כתב פעם מכתב לחופש לילדי בית ספר "רמב"ם" בעיר, והדגיש נקודה חשובה:

"רק שנת הלימודים מתקרבת לקיצה. הלימודים עצמם אינם מסתיימים. כי הלימודים אינם רכישת ידע בלבד. לימוד – עיקרו הוא חינוך. הוספת עוד מעלה נפשית, עוד מידה טובה – חינוך זה אינו מסתיים אף פעם. גם כאשר מסיימים לגמרי את כל כיתות בית הספר, יש צורך להמשיך ולעמול על חינוך עצמי.

אתם מתמודדים עם ניסיונות אחרים מאלה שאנחנו התמודדנו איתם, אבל האדם נברא כדי לעמוד בניסיון. כל עידן וניסיונותיו, כל דור ונקודת המבחן שלו, שבה על האדם להיאבק ולנצח. אם בחודשי הלימודים עיקר ה'קרב' הוא סביב ההקשבה בשיעור, ציות להוראות בית הספר, איחור, שינון וכדומה, הרי בעונת החופש עוברת ה'חזית' יותר אל שטח המשפחה ואל הרחוב – עזרה להורים, יחסי כבוד עם אחים וזהירות ממוקשי הרחוב הקורץ. כשם שבמלחמה נגד מחלות ניתנת עדיפות לרפואה מונעת, כך במלחמה הרוחנית שלנו, ההצלחה תאיר לנו פנים אם ניתן לנפשנו מראש את החיסון היעיל, אם נחיה חיים מלאי תוכן ומידות טובות".

לכן נאמר לכם כעת: שנת הלימודים מסתיימת – עונת החינוך העצמי מתחילה. בהצלחה!".

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.