רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

רגע לפני ההליכה- ברכה

שביל

ארי פולד שנרצח אתמול בגוש עציון עוד שידר ביום שישי האחרון את הפרשנות שלו על פרשת השבוע. מול מצלמת הסלולרי, בסלון ביתו באפרת, ישב ארי ודיבר באנגלית על פרשת "וילך", ובעיקר על פטירת משה רבנו.

"משה עומד ללכת לעולמו", אמר ארי, "והוא חושב מה הוא משאיר אחריו. הוא משאיר לאומה מסר אחד: קחו אחריות. משה לא מתמקד ביורש שלו, יהושע, אלא דווקא באומה. לא סתם משה רבנו לא מוזכר בהגדה של פסח אפילו פעם אחת ולא סתם אנחנו לא יודעים איפה משה קבור. זה כדי שלא נשים אותו במרכז, כדי שלא נעריץ את הקבר שלו. הוא מלמד אותנו עיקרון יהודי חשוב: האומה והתורה יותר חשובות מהכריזמה של המנהיג היחיד".

ארי מדבר שם על דברים גדולים, אבל תוך כדי דבריו, שומעים את הכלב של המשפחה נובח ברקע ומפריע. הוא גם מספר לעוקביו על מסע ההרצאות שלו באמריקה שמתוכנן לנובמבר. ורואים שם עוד רגע אחד קטן וספונטני – נהוג לברך את הילדים בליל שבת בזמן הקידוש, בסעודה, אבל הבת שלו יוצאת מהבית לשבת בירושלים. ולכן היא נעמדת בצד, וארי מפסיק לרגע לדבר ועוזב את הספרים הפתוחים, כדי לשים את ידיו על ראשה ולברך: "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחונך, יאר ה' פניו אליך וישם לך שלום".
ארי לא ידבר השבוע על פרשת "האזינו", וגם לא יברך את ארבעת ילדיו. הוא קורבן הטרור הראשון של תשע"ט. הלוואי שגם האחרון.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.