רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

ראש השנה והמספרים

רימון

ערב ראש השנה, פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיקה נתון מדהים: 89% מהישראלים מרוצים מהחיים כאן. המספר הזה הבליח לרגע לראש הכותרות, ואז נעלם לטובת דיווחים על עוד שערוריות ומחדלים. אז הלכתי למסמך המלא של הלמ"ס, כדי לנסות ולהבין קצת יותר. שווה להתעכב על מספרי חיינו.

בקרב גברים ונשים הנתון זהה, אנחנו מאושרים באותה מידה. בקרב הצעירים, בני 20-44, הנתון אפילו גבוה יותר (90.3% אחוזי אושר). נבדקה גם רמת שביעות הרצון ממקום המגורים (83.9% מרוצים), וגם רמת שביעות הרצון מהעבודה (גברים 87.9%, נשים90%9). אנחנו שומעים המון על משברי הדיור והתעסוקה, אבל הנתונים הם בסופו של דבר חיוביים מאוד. האבטלה בשפל, וכך מספר היורדים מהארץ.

7,460 כותרים יצאו כאן השנה. זה אומר שבכל יום יוצאים פה לאור למעלה מ-20 ספרים. אשכרה עם הספר. זה מעיד על חברה עם אוצרות רוח, עם חיבור למשמעות, עם אהבת המילה הכתובה וגם עם זמן פנוי.

אנחנו גם פנינה תיירותית: השנה הגיעו לישראל 3.9 מיליון תיירים, וזה שיא של כל הזמנים ועלייה של כמעט מיליון תיירים מהשנה החולפת. ההוצאות של תיירים מחו"ל בישראל עמדו השנה על 20.9 מיליארד ש"ח, כן ירבו. אגב, גם מספר הטיסות שלנו לחו"ל הגיע לשיא: 7.6 ישראלים יצאו לחו"ל השנה, כמיליון יותר מאשר בשנה שעברה.

והנה עוד מספר: בישראל 8.9 מיליון אזרחים, 2.6 מיליון מתוכם התחילו בימים אלה את שנת הלימודים, ובקרוב יצטרפו אליהם עוד 260 אלף סטודנטים. כשליש מהאוכלוסייה שלנו משכיל וקונה דעת.

אנחנו אומה לומדת, וגם אומה יולדת. על פי הנתונים החדשים, שיעור הלידות הכולל בישראל הוא 3.11, והוא הגבוה ביותר במדינות ה-OECD. בעוד אומות אחרות נאבקות בשיעור הילודה הצונח ובמגמות הצטמקות מדאיגות של האוכלוסייה, בישראל בוחרים בחיים. זה לא עניין של סטטיסטיקה, אלא של תפיסת עולם, של אמונה בעתיד. אולי אפילו יותר מ-89% האחוזים שבעי הרצון, נתוני הילודה האלה הם ההצהרה הכי אופטימית שיש. שנה טובה.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.