רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

עשר שנים לפטירת הרב עמיטל

היום – עשר שנים לפטירת הרב עמיטל, מייסד ישיבת הר עציון, ניצול שואה, שר לשעבר, שחינך דורות של תלמידים. הנה רק כמה עקרונות חינוכיים שלו:

• "ילדים יכולים לחוש האם דברי ההורים הם כנים או שהם הצגה. אחת הבעיות המרכזיות בחינוך היא שהורים תובעים מהילדים נורמות התנהגות שהם עצמם אינם עומדים בהן. יש חשיבות להתנהגות אמיתית, ללא הצגות ופוזות. לכנות יש עוצמה, העשויה להביא להשפעה חינוכית גדולה".

• "יש לחזור ללימוד תורה בדרך של עמל, ידיעה, השקעה. המוח, הכוח האינטלקטואלי – הוא האיבר החשוב ביותר של האדם. האם נשאיר הכול רק לידיים, לאיברים? ניקח שופר ביד ונתקע בו בפה, נניח תפילין, נאכל מצות – ורק המוח יוותר לבדו? מי שאינו עוסק בתלמוד תורה חסר דבר בסיסי. וכי נשאיר את המוח רק לצורך הקריירה, לקבלת תואר אקדמי, ואת עבודת השם נותיר רק לשאר האיברים?"

• "העמדת היחיד במרכז מביאה את העולם לחופש ממחויבות. האינדיבידואליזם והחופש יוצאים נגד כל מחויבות – מחויבות לעם, למדינה, לחברה, לבן זוג, למשפחה. הפרט כאילו עומד ומכריז: אין לי כל מחויבות. כל מה שאני עושה – הוא לא משום שאני חייב לעשות, אלא משום שאני רוצה לעשות. זה כיוון הרסני. אחד האתגרים החשובים בימינו הוא לחנך היטב למחויבות, לנאמנות".

לזכרו.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.