רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

על גיל ההתבגרות

ד"ר חנה קטן פגשה אתמול מאות ילדות ונערות, בסדנת "נפגשות". היא רופאת נשים ותיקה, אימא ל-13 ילדים, רעייתו של הרב יואל קטן. הנה כמה מהכלים שבהם ציידה את הבנות, והם רלבנטיים גם לבנים:

• "בגיל ההתבגרות, רבות מרגישות נמוכות מדיי או גבוהות מדיי, רזות מדיי או שמנות מדיי. האמת היא שאין טעם בהשוואות האלה, כל אחת והיופי המיוחד שלה. את לא צריכה להיראות כמו אף אחת אחרת, אלא כמוך. היום יום האישה הבינלאומי, תסתכלו על הנשים הראשונות, אימהות האומה. מסופר שהיה להן יופי פנימי, הן פשוט הקרינו מתוכן אמת – ואי אפשר היה שלא לאהוב את זה. אם נאהב את עצמנו, אם יהיו לנו ביטחון עצמי ושמחה, זה יקרין החוצה. לפעמים מגיעה אליי לקליניקה נערה ומתלוננת על פצעי בגרות, ואני בקושי רואה פצעון אחד על האף שלה. לפעמים מגיעה נערה עם הרבה פצעי בגרות, ואני מופתעת לשמוע שהיא בכלל באה לדבר על משהו אחר, כי זה לא כל כך מפריע לה, כי היא שמחה ומרגישה טוב עם עצמה".

• "העצה שלי למתבגרים היא חמשת הת' – תנומה (לפחות 8-10 שעות ביום, זה חשוב לישון), תנועה (להיות בפעילות, לזוז), תזונה (בריאה ומאוזנת), תודעה (אמונה, אופטימיות, תוכן, ערכים) ותפילה".

• "בגיל ההתבגרות מרגישים הרבה פעמים עצבות, מרדנות, חוסר ביטחון. הכול משתנה. אבל כל העולם עבר סוג של גיל התבגרות השנה. זה נורמלי, וכל אחת צריכה לדעת שעכשיו כל העולם מרגיש כמוה. זה מנחם, צרת רבים היא חצי נחמה. אנחנו יחד בסיפור הזה. חז"ל אומרים: 'ענווים, הגיע זמן גאולתכם'. הגאולה תגיע כשנהיה ענווים. נדמה לי שקיבלנו השנה שיעור גדול בענווה. הלוואי שהוא יקרב את הגאולה".

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.