רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

עוד שני תפקידים של חיים טופול

חיים טופול

מיליונים, בארץ ובעולם, הכירו את השחקן חיים טופול שעל הבמה. הנה הצצה לשתי זירות פחות פומביות בחייו של השחקן שנפטר אתמול בגיל 87:

הראשונה התרחשה לא בברודווי ולא באוסקר, אלא בכפר הילדים נהר הירדן, בצפון. טופול למד מחברו פול ניומן על כפר נופש לילדים חולים בחו"ל, והחל לגייס כספים כדי להקים חלום כזה גם בישראל. עשרות מיליונים גויסו בעזרתו, והמקום פורח, כשטופול הוא יו"ר הוועד המנהל הפעיל והנמרץ. "ילדים עם מחלות כרוניות מגיעים אלינו מסכנים וחפויי ראש", סיפר בהתלהבות, "ואחרי שעה וחצי הם כבר צוחקים ושרים ורוקדים. הם יותר מאושרים מאיתנו. הם יכולים להגיע לרמות שמחה שאנחנו, כאנשים בריאים, לא מגיעים אליהן. למה? כי לא מספיק כואב לנו".

פעם נשאל בריאיון איך טאלנט בגילו ובמעמדו משעבד כך את חייו למען ילדים חולים. הוא ענה שהתשובה היא הגמרא. "היא משנה אותך ואת החיים שלך". וכאן אנחנו מגיעים לזירה נסתרת נוספת. מתברר שטופול למד גמרא ברציפות עם חברותא בכל שבוע יותר מארבעים שנה, וסיים כמעט את כל התלמוד. "הצעירים מכירים רק את מה שבוער עכשיו", אמר פעם. "הם לא יודעים מה היה לפני דור או שניים, אין להם מושג. התרבות היחידה ששורדת בחיוניות כבר אלפי שנים היא זאת היהודית-תורנית. הגמרא. העובדה שצעירים דתיים לומדים אותה בדיוק ככה, כמו אז, היא הוכחה לכך שיש משהו מעבר. אותי אישית זה מחיה".

לזכרו.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.