רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

ספר יהושע - סיימנו

הנך היומי
ממש לא התכוונתי לכתוב על זה שוב כל כך מהר. לפני חג השבועות סיפרתי כאן שאני מתחילה ללמוד את הנ"ך (נביאים כתובים) היומי. בתכנית הזו מסיימים את כל הנ"ך בשנה אחת, שני פרקים ביום. מי דמיין שתוך זמן כל כך קצר נסיים, כבר היום, את ספר יהושע? הנה ניסיון לסכם את החוויה:
• נדמה לי שלמדתי את ספר יהושע בפעם האחרונה בבית הספר היסודי, בשעמום רב, כשבכלל לא חשבתי שזה טקסט קדוש או רלבנטי לחיי. האם באמת חשבתי לא לחזור שוב אל הספר הזה לעולם? ומה עם שאר הנביאים והכתובים, שמעולם לא קראנו? איפה הם בחיינו?
• זה ספר מדהים. כל מה שמתואר בתורה שיקרה – פשוט קורה. זוכרים את יהושע וכלב, המרגלים בפרשה שלא נסחפו אחרי עשרת המרגלים, ואמרו "טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד"? ובכן, עכשיו הם מגיעים לארץ ומקבלים בה נחלה. מרגש לקרוא. זוכרים את בנות צלפחד? גם הן מקבלות את חלקן. ערי מקלט שצריך להקים? מקימים אותן. מעמד הברכה והקללה שצריך לקיים על הר עיבל ועל הר גריזים? גם הוא מתקיים, וכן הלאה. כל מה שהובטח - מתגשם.
• שימו לב לפסוק הנפלא שהופיע אתמול בלימוד היומי בספר יהושע שמתאר את כל זה. לא הכרתי אותו בכלל: "לֹא נָפַל דָּבָר מִכֹּל הַדָּבָר הַטּוֹב אֲשֶׁר דִּבֶּר ה' אֶל בֵּית יִשְׂרָאֵל, הַכֹּל בָּא".
• חברה שלי שהצטרפה גם היא לפרויקט הזה, אמרה לי שבמובן מסוים כך היא מרגישה ביחס למה שקורה בימינו בעם היהודי. כל נבואות הנחמה שנכתבו עלינו – הולכות ומתקיימות. לֹא נָפַל דָּבָר מִכֹּל הַדָּבָר הַטּוֹב אֲשֶׁר דִּבֶּר ה' אֶל בֵּית יִשְׂרָאֵל, הַכֹּל בָּא, הכול יבוא.
סיימנו את ספר יהושע. היום מתחילים את ספר שופטים.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.