רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

נתנה יום עבודה

נעמי שמר ז"ל
צילום: פלאש90

נעמי שמר. האישה שכתבה פס קול למדינה שלמה, מ"חורשת האקליפטוס" דרך "ירושלים של זהב" ועד "שירת העשבים" –  נפטרה היום לפני 15 שנה. בנה, היוצר אריאל הורוביץ, סיפר לאחרונה לאתר "הידברות" על אחד המשפטים האחרונים שאמרה לו אימו, ועל המסר שלמד מכך:
"יש סיפור שקשור לאימא שלי, שמהווה השראה גדולה עבורי בכל תחומי חיי. בימיה האחרונים של אימא, אחותי ואני לא עזבנו אותה לרגע. בכל רגע נתון לפחות אחד מאיתנו היה איתה. באחד הלילות, לעולם לא אשכח את זה, היא לפתע אמרה שברור לה שבקרוב היא תיפרד מאיתנו, ולצד זה היא אמרה: 'נתתי יום עבודה'. במילים האלה היא בעצם התכוונה לומר: 'עשיתי את שלי. עבדתי קשה והגעתי להישגים. עכשיו אני יכולה ללכת'. היה לי מאוד כיף לשמוע את זה, כי כשבן אדם עד כדי כך שלם עם מה שהוא עשה בחיים, זה גם עושה תחושה טובה, וגם יוצר מצב שבו יותר קל להיפרד. האמת היא שגם אני רוצה ללכת מהעולם הזה בתחושה שעשיתי את ההכי טוב שלי, שפעלתי במקום ובתקופה שחייתי בהם בצורה טובה, 'שנתתי יום עבודה'.
זו זכות להרגיש שלמות כזו, וזה גם גורם לי לזכור שאין הבדל אם אני מקליט עכשיו באולפן שיר חדש שלי, או מלמד מוזיקה היכן שהוא, בגלל שאני צריך כל הזמן לתת את מה שיש לי לתת בעולם הזה. זה לא משנה אם זה מרגש ומלא אדרנלין כמו להקליט ולהופיע, או שגרתי כמו ללמד סטודנטים שיעשו בעתיד את המוזיקה שלהם. כל עוד אתה מביא מקסימום תועלת – אתה במקום שלך, ואתה צריך להיות שם כל כולך באותו רגע, ולתת את ההכי טוב שלך. לתת יום עבודה".

לזכרה.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.