רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

מי 10 היהודים המשפיעים ביותר, ומה זה אומר עלינו?

וואו, כמה מסיבות סיום נערכות בימים אלה, וכמה נאומי פרידה יפים. כך סיכם הרב אילעאי עופרן את השנה של המכינה הקדם צבאית "רוח השדה", במסקנה שרלבנטית לכולנו:

בתחילת השנה, הוא סיפר, החניכים מתבקשים לבחור את עשרת היהודים שלדעתם השפיעו הכי הרבה על העם היהודי. בשבוע האחרון ללימודים החניכים חוזרים לאותה משימה, ומתבקשים לעשות אותה שוב. השינוי מדהים: אם אילן רמון, אלי כהן, מרים פרץ, ויקטור פרנקל, אמנון שעשוע ורועי קליין מופיעים בתחילת השנה, בסוף השנה מככבים רבי יהודה הנשיא, הרמב"ם, הבעל שם טוב ורבי יוסף קארו. אגב, בן גוריון והרצל מופיעים ברשימה גם בתחילת השנה וגם בסופה.

וכך הוא מסביר זאת: "בשנה של לימוד תורה, הם גילו 2,000 שנים של עולם יהודי שלא מספיק הכירו. הם עוזבים את תפיסת העולם של 'מהתנ"ך אל הפלמ"ח' ומגלים באמצע היסטוריה עשירה. הם מפסיקים להתחכם ולחפש תשובות מקוריות, וחוזרים אל הפשטות. והעיקר – הם מפסיקים לראות את עצמם כמרכז העולם. הסיבה שחצי מהדמויות שהם בוחרים בתחילת השנה הן דמויות מהמאה הנוכחית, קשורה בכך שהם מתבוננים בעם היהודי מנקודת המבט המצומצמת של עצמם: מי שנוגע אליי ולזמני הוא גם הכי חשוב. אחרי שנה של עבודה קשה, הם לומדים לגלות שהם לא בהכרח מרכז העולם. לפני כמה שנים הגיע זוג הורים להתייעץ איתי לגבי תכנית בר המצווה של בנם, ואמר: 'חשוב לנו שלערב אחד הוא ירגיש ממש במרכז'. עניתי להם שילד בריא תמיד מרגיש כך, אפילו קצת יותר מדיי. בר מצווה זו הזדמנות מצוינת להתחיל להבין שאתה לא מרכז העולם".

חופשה נעימה.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.