רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

מה קודם למה

זיוה מאיר וסיון רהב-מאיר

אתמול הופעתי עם חמותי, מנחת ההורים זיוה מאיר, בהיכל התרבות באריאל. היא דיברה על אתגרי ההורות, בעיקר בחופש הגדול, ואחרי שירדנו מהבמה היא אמרה לי שאחת העצות החשובות בתחום הזה – מופיעה כבר בפרשה. שבט ראובן ושבט גד אומרים למשה רבנו כך: "גִּדְרֹות צֹאן נִבְנֶה לְמִקְנֵנוּ פֹּה, וְעָרִים לְטַפֵּנוּ". סדר העדיפויות שלהם ברור: קודם כל הצאן, הרכוש, הביזנס, ורק אחר כך הטף, הילדים. משה רבנו עונה, ובתשובה שלו הסדר הפוך: "בְּנוּ לָכֶם עָרִים לְטַפְּכֶם, וּגְדֵרֹת לְצֹנַאֲכֶם". קודם כל תדאגו לילדים, לדור הבא, ורק אחר כך לצאן ולממון. אל תחליפו בין עיקר לטפל, אל תתבלבלו בין המטרה לבין האמצעי.
גם היום, היא הסבירה, מרבים לעסוק בשילוב בין הבית לבין הקריירה, אבל לא מדברים על סדרי העדיפויות. מה קודם למה? מה יותר חשוב? לכאורה, התפקיד המרכזי שלנו הוא בחוץ. בחוץ אפילו לובשים בגדים מיוחדים עבור התפקיד – גלימת עורך דין, סרבל של פועל, מדים של קצין וחליפת עסקים. בבית מחליפים את בגדי העבודה, ונדמה שהתפקיד נגמר להיום, למרות שבעצם – שם הוא רק מתחיל. גם זו שליחות חשובה ביותר, ממש כאילו לבשנו גלימת "הורים" מיוחדת.
משה רבנו כבר הגדיר את סולם הערכים: אל תתבלבלו בין עולם ה"צאן" לבין עולם ה"טף". עצם הידיעה הזו יכולה לקדם אותנו רבות. ההבנה שמה שאני עושה כרגע בתחום בניית המשפחה (ממקלחות לילדים, דרך טלפון לסבתא ועד ליציאה לעוד דייט) זה חלק ממשימת חיים יקרה וקדושה, ראשונה במעלה – נותנת כוח ומשמעות.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.