רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

מה לומדים מהקורונה?

הישראלים מ"ספינת הקורונה" הגיעו הלילה לישראל, ונשלחו לבידוד ב"שיבא". היום בצהריים יידעו האם נדבקו. הרב יוני לביא מציע לנו ללמוד לפחות שלושה דברים מהווירוס שמבהיל את העולם:

1. פרופורציות. במאה ה-14 חיסל "המוות השחור" כשליש מאוכלוסיית אירופה. מגיפות אחרות הרגו בעבר מיליונים רבים. הרפואה, ברוך השם, התקדמה מאז. המדענים יכולים לחפש תרופה, ובינתיים גם לטפל ולמנוע את התפשטות הווירוס. העולם מתקדם, וצריך להעריך את הזכות לחיות בעידן הזה. האנושות קיבלה כיום שפע של חיים ובריאות במתנה. האם היא מנצלת נכון את הברכה? זו כבר שאלה אחרת.

2. אבן קטנה במצח של גוליית. סין היא המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם, אך היא חלשה מאוד מבחינה מוסרית. השלטון הקומוניסטי האלים והעוצמתי מתעלל במיליונים, ללא גבול, ובמקביל ממשיך לכבוש את העולם, שכולו הופך ל'מייד אין צ'יינה'. כזכור, הרופא הראשון שהזהיר מפני הווירוס נחקר במשטרה הסינית וננזף על "הפרת הסדר הציבורי". סין האדירה, הכוחנית, הכל-יכולה, קיבלה כעת קורס מזורז בצניעות וענווה מנגיף מיקרוסקופי.

3. והזוכה באוסקר היא... נכון, זה וירוס מסוכן ומפחיד. ובכל זאת: בכל יום מתים 14 אלף איש מנזקי עישון, 7 אלפים מנזקי אלכוהול ו-3 אלפים ממלריה. האם שמעתם על כך משהו במהדורת החדשות האחרונה? מה הממשלות עושות בנידון? איפה ההיסטריה? מתברר שהתרגלנו. כמה נוכל להציל ולהשתפר אם נשקיע עשירית מהמשאבים שמושקעים כעת בקורונה, גם בתחומים אחרים?

שבת שלום, רפואה שלמה.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.