רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

לחתן התנ"ך יש משהו לומר לנו

יש לי סקופ קטן על חתן התנ"ך העולמי החדש: הוא ניסה להתחרות בחידון ארבע (!) פעמים. צלצלתי לגלעד אברהמוף, בן 17, מנתניה, כדי לשמוע את כל הפרטים. ובכן: הוא התחרה בכיתה ט', והגיע למקום ה-9 בלבד בחידון המחוזי. בכיתה י' ניסה שוב, והגיע למקום ה-3 בחידון המחוזי. הוא לא התייאש וניסה שוב, ואז בגלל הקורונה צמצמו את מספר המשתתפים, והוא שוב נותר מאחור. הוא שקל לפרוש, אבל החליט להסתער בפעם הרביעית. התוצאה: גלעד הוא חתן התנ"ך העולמי. שאלתי אותו מה המסקנות שלו מהדרך שעבר, והוא מיהר כמובן לצטט שלושה פסוקים ולהסביר אותם בלשונו:

"כִּי נָפַלְתִּי - קָמְתִּי" (מיכה) – "אם אתה מסיק מסקנות מכל נפילה בחיים, אתה הופך אותה לירידה לצורך עלייה".

"אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה" (ויקרא) – "אי אפשר להתחיל ללמוד לחידון חודש לפני, צריך להשקיע בכך את כל השנה כולה. כך מה שהכי קשה זה לא ספר מסוים אלא עצם ההתמדה, האש התמידית"

"כִּי הוּא חַיֵּיכֶם" (דברים) – "התנ"ך הוא הספר שלנו, היסוד, הקושאן, השפה, המצפן. כל העולם שואב ממנו השראה. הוא במילא נמצא אצלנו בבית על המדף, ואני ממש ממליץ לכל אחד ואחת לקרוא אותו. תלכו בארץ עם אברהם, תעברו את הירדן עם יהושע, תשמחו בתקומת ירושלים עם ישעיהו, תחכימו עם משליו המדוייקים של שלמה, תשובו עם נעמי ורות לבית לחם, תבנו את חומת ירושלים עם נחמיה. התנ"ך הוא הספר היחיד שגם ילד בגן וגם פרופסור באוניברסיטה יכולים ללמוד ממנו עוד ועוד, לא כדי להיות חתן התנ"ך אלא כדי לזכות במשהו גדול יותר: חיבור לנצח".

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.