רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

‏לזכר נועה ועידו, באמצע החג

נועה לזר ועידו ברוך ז"ל

תכננתי לכתוב הבוקר רק על שמחת החג, על ארבעת המינים, על הסוכה. אבל משפחתה של נועה לזר שנפלה בשועפט עדיין אבלה, והיום יובא למנוחות עידו ברוך שנפל אתמול בשומרון. אולי נמצא מעט חיזוק במילים הבאות:

בחג הסוכות יש תוספות מיוחדות לברכת המזון, בסוף הסעודה. בעדות המזרח נהוג לומר: הָרַחֲמָן הוּא יַשְׁפִּֽיעַ עָלֵֽינוּ שֶֽׁפַע קְדֻשָּׁה וְטָהֳרָה מִשִּׁבְעָה אוּשְׁפִּיזִין עִלָּאִין קַדִּישִׁין (משבעת האושפיזין העליונים והקדושים), זְכוּתָם תְּהֵא מָגֵן וְצִנָּה בַּעֲדֵֽינוּ. כלומר, אנחנו מזכירים את שבעת האושפיזין, דמויות המופת של האומה – אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, יוסף ודוד – ומבקשים שבזכות החיבור לערכים שלהם, נזכה לשמירה ולהגנה. אנחנו לא רק מזכירים שמות, אנחנו רוצים להמשיך את דרכם.

והנה עוד תוספת לברכת המזון בימים אלה: הָרַחֲמָן הוּא יָקִים לָֽנוּ אֶת סֻכַּת דָּוִד הַנּוֹפֶֽלֶת. בית הוא אמנם יציב וחזק, אבל אם הוא נפל – קשה מאוד להקים אותו. סוכה היא דבר גמיש, וקל מאוד להקים אותה בכל פעם מחדש. גם עם ישראל הקטן הוא כזה: אימפריות גדולות ומרושעות קרסו בצד הדרך של ההיסטוריה, במשך אלפי שנים, בעוד אנחנו נפלנו וקמנו, שוב ושוב. כך נשארנו חיים וקיימים, וזכינו לשוב לבסוף לביתנו.

שנזכה לקום מכל הנפילות. לזכרם.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.