רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

להמשיך לחפור בארות

הרב קוטלרסקי הלילה, צילום: בנצי ששון

הייתי באולם הזה בניו יורק בשנה שעברה, יחד עם 4,000 שליחי חב"ד. אתמול עמד שם לבדו הרב משה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד, והנחה את כנס השליחים העולמי של התנועה – ללא קהל. התמונה הקבוצתית המפורסמת לא צולמה, וכולם התבקשו להישאר בבית בגלל הקורונה. בתקופה כה קשה, המסר של הרב קוטלרסקי לאלפי שליחי חב"ד שצפו בו, ולכל העולם היהודי, היה חשוב במיוחד:

"בפרשת השבוע יצחק אבינו מוצא את עצמו מול ניסיון קשה. האויבים שלו סותמים את כל הבארות שחפר אברהם אביו. מה הוא עושה? הולך וחופר בארות חדשות. הוא מצא דרך להגיע מחדש למים חיים. אנחנו עומדים מול אתגר כזה היום – בתי הכנסת נסגרו, הקהילות לא נפגשות, אנשים לא יכלו להגיע אפילו לליל הסדר ולראש השנה. מה אנחנו עושים? יוצאים לחפור בארות חדשות. פותחים שיעורים מרחוק ולומדים און-ליין, שולחים מאות אלפי ערכות של ליל הסדר לאנשים שערכו ליל סדר בפעם הראשונה לבדם, פותחים מניינים בחוץ לפי ההנחיות. יכולנו לעמוד מול הקורונה ולומר: 'מצטערים, זה זמן שבו אנחנו רוצים לפעול – אבל פשוט לא יכולים'. אבל זו לא התשובה. תמיד צריך למצוא דרכים חדשות.

מהי התרופה המדויקת למצב? לפעמים כשמישהו חולה והרופאים לא יודעים מה הטיפול המדויק, הם נותנים לו קוקטייל. הם פשוט לוקחים את המיטב מכל מה שיש להם. כך גם אנחנו עכשיו, מנסים להוסיף טוב בכל המישורים – חסד, תורה, תפילין, צדקה, מזוזה, תפילה. זו הדרך שלנו לקדם את העולם לסוף המגיפה הזו, ולגאולה האמיתית והשלמה".

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.