רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

ירושלים של מעלה ומטה

הכותל המערבי

חשבתי הבוקר על שני יהודים אמריקאים: הראשונה היא איוונקה טראמפ, שפרסמה בצאתה מניו יורק את תמונתה בכותל המערבי מהביקור הקודם כאן, וכתבה: "בשמחה גדולה, אני חוזרת לירושלים". היא סיפרה כמה היא נרגשת להיות חלק מהמשלחת שתפתח היום את השגרירות החדשה. קראתי את הדברים בבית שלי, בירושלים, וחשבתי שאני כבר פה, וכמה זה מובן מאליו לפעמים, ואיך מישהו מבחוץ שפשוט מתרגש לצאת מביתו לעבר ירושלים – יכול להזכיר לנו איזו זכות זו.
השני הוא אלי ויזל ז"ל, הסופר ניצול השואה, זוכה פרס נובל. בזמן הממשל הקודם, כשהמתח בין נתניהו לאובמה הגיע לשיאו, ויזל פרסם מודעה ענקית משלו בעיתונות האמריקאית וקרא לאובמה להפסיק את הלחץ בסוגיית ירושלים. הנה קטע מהדברים שפרסם אז, שמסבירים את מה שקורה היום:

"עבורי – כיהודי – ירושלים נמצאת מעל לפוליטיקה. היא מוזכרת למעלה מ־600 פעמים בתנ"ך, ואף לא פעם אחת בקוראן. אין בעבר היהודי תפילה מרגשת יותר מזאת המבטאת את הכמיהה לשוב לירושלים. היא הרבה יותר מעיר, היא מה שמחבר בין יהודי אחד לרעהו באופן שתמיד יהיה קשה להסביר. כשיהודי מבקר בירושלים לראשונה, זאת לא הפעם הראשונה, זוהי שיבה הביתה. שמעתי פעם בשם גדול החסידות רבי נחמן מברסלב שלכל דבר בעולם יש לב, וגם ללב עצמו יש לב. ירושלים – היא הלב של לבנו".

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.