רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

חזק, חזק ונתחזק!

יהודה דימנטמן לא יברך את התינוק שלו בליל שבת. הוא נרצח אתמול בידי מחבלים. הדברים הבאים, על "ברכת הבנים" שמופיעה בפרשת השבוע, מוקדשים לזכרו:

יעקב אבינו נפרד מנכדיו, אפרים ומנשה. הוא אומר מילים שבהן הורים יברכו את ילדיהם בכל ליל שבת: יְשִׂימְךָ אֱלֹוקים כְּאֶפְרַיִם וְכִמְנַשֶּׁה.

למה מיליוני הורים ברחבי העולם מברכים כך את ילדיהם כבר דורות, בכל שבוע? קודם כל כי אפרים ומנשה, לראשונה, לא רבו. אחרי כל האחים בספר בראשית – קין והבל, יצחק וישמעאל, יעקב ועשיו וגם יוסף ואחיו – הם היו אחים שחיו ביחד באהבה ובשלום, כפי שאנחנו רוצים שילדינו יחיו.

ויש עוד סיבה: אפרים ומנשה גדלו במצרים, בגלות. הם הצליחו לשמור גם שם על הערכים שלהם, מול תרבות זרה ומפתה. כשיעקב מברך אותם הוא בעצם אומר: ספר בראשית הצליח. הדרך של אברהם, יצחק ויעקב תמשיך. למרות כל הקשיים – יש דור עתיד יהודי. יעקב אבינו יודע שנכדיו, וגם ילדינו, יגדלו בעולם מבלבל, ומאחל להם שיידעו לשמור על הניצוץ בכל הגלויות והאתגרים.

זה מה שיעקב רוצה שבניו יוסיפו בעולם – שלום וזהות יהודית.

ומול אויבינו שעדיין נלחמים בבניו של יעקב, נחזור על שלוש המילים שנאמר בשבת בבוקר בבית הכנסת, עם סיום ספר בראשית: חֲזַק חֲזַק וְנִתְחַזֵּק!

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.