רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

זה הזמן לאיכות

דיני פרוינדליך חזרה לסין. שליחת חב"ד בבייג'ינג הפכה לסמל מאז פרצה הקורונה. היא ובעלה הרב שמעון התראיינו והסבירו לעולם היהודי כולו עד כמה המגיפה רצינית, וגם עזרו לישראלים הרבים שעזבו את המקום, ולבסוף עזבו בעצמם. רק כעת קיבלו אישור לחזור, ולפתוח מחדש את בית חב"ד. הימים הראשונים שלה השבוע בסין היו קשים. כולם נעלמו. כל הסטודנטים, אנשי העסקים, אנשי אל-על, עובדי השגרירות, התיירים – כבר לא שם. היא ובעלה היו רגילים לארח מאות אנשים בשבתות, לנהל בית ספר יהודי, מסעדה כשרה, ועכשיו צריך לעבוד קשה רק כדי שיהיה מניין.

המסקנה שלה, בריאיון לעיתון "כפר חב"ד", היא חשובה במיוחד: "בהתחלה כמעט בכיתי. השוויתי את תקופת החגים הזו לתקופת החגים בשנה שעברה, אז חיפשנו מהיכן להביא עוד שולחנות וכיסאות לכל הסועדים. אבל אז הבנתי שהשליחות שלי כעת היא שונה: צריך להתמקד באנשים המעטים שיש פה. ליצור קשר קרוב, משפחתי, עמוק יותר. זה הזמן ל'אחד על אחד'. עכשיו זו לא הכמות, עכשיו זו האיכות. שיחות נפש וחברות כזאת – אלה דברים שלא הגעתי אליהם לפני הקורונה".

נדמה לי שהמסר הזה רלבנטי לכולנו. זה הזמן להתכנס פנימה ולא החוצה. להבין שהתקופה הקשה הזו יוצרת הזדמנות ליצור קשרים עמוקים יותר עם מי שסביבנו, להכיר את המשפחה הגרעינית כפי שמעולם לא הכרנו. השליחות של כולנו משתנה כעת.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.