רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

הרשת שבה אל האוצרות

שתי הנשים ששברו את הרשת בשבועיים האחרונים – לא מפעילות בעצמן שום דף או חשבון. אין שום מימון לקמפיין ההמונים הספונטני והוויראלי הזה, שהעלה על נס את אימא של ח"כ גדי יברקן, שבנה התכופף לנשק את רגליה לפני שנכנס לכנסת, ואז את סבתא מארי נחמיאס מטקס המשואות. מה קורה כאן?
נתנאל פרץ כתב הלילה שעמוק בפנים, אנחנו כנראה צמאים לחיבור מחודש עם הדור הקודם. הדור הצעיר לא באמת רוצה לזרוק מאחור את דור האבות ואת ערכיו. הוא רוצה לשמוע ולהאזין לחוכמת הדורות, שהיא ארוכה יותר מסטורי. הוא צמא לתמימות, להסתפקות במועט ולעוד הרבה ערכים שאפשר ללמוד מההורים והסבים שלנו.
"שובו אל האוצרות שלכם", אמר רבי נחמן מברסלב. קיבלנו בשבועיים האלה הוכחה שלצד הקידמה, אנחנו רוצים לשוב אל האוצרות האלה שלנו. להעריץ את האם המבוגרת שעלתה עם ילדיה בחירוף נפש מאתיופיה ואת הסבתא שברחה מהנאצים בתוניס. אנחנו לא יכולים לבד. אנחנו זקוקים להן.
בפרשת אמור נאמר: "אֱמֹר אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן", ורק אז מתחילים לתת להם הוראות. כלומר, הדבר הראשון שאומרים להם הוא שהם "בני אהרון", קודם כל מזכירים להם מי הם ומאיפה הם באים, ורק מתוך החיבור הזה לשורשים שלהם – מתחילים לומר להם מה לעשות.
שבת שלום.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.