רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

הרב יצחק הרצוג – שלושה משפטים

היום מציינים 60 שנים לפטירת הרב ד"ר יצחק הרצוג, רב ראשי ומנהיג ציבור, שפעל באחת התקופות המסעירות בתולדותינו. ננסה לסכם את פועלו העצום באמצעות שלושה משפטים שלו, שמהדהדים עד היום:

  • "עוצו עצה ותופר" – בשנת 1939 פרסמו הבריטים את "הספר הלבן" שפגע בעלייה ובהתיישבות. הרב הרצוג נשא נאום דרמטי נגד בריטניה "הבוגדנית", קרע את הספר הלבן לעיני הקהל והכריז "עוצו עצה ותופר". עשרות שנים אחר כך הפך בנו, חיים הרצוג, לשגריר ישראל באו"ם וקרע באופן דומה את החלטת האו"ם שהשוותה את הציונות לגזענות. גם ניירות מודפסים ורשמיים יכולים להכיל שקרים מוחלטים.
  • "חורבן שלישי לא יהיה" – במלחמת העולם השנייה, הגיע הצבא הגרמני אל שערי מצרים. ארץ ישראל כולה הייתה בסכנת פלישה גרמנית. הרב עודד וחיזק את היישוב העברי, והכריז אז בביטחון שהפעם – חזרנו לכאן כדי להישאר: "אני קובע בכל האחריות המוטלת עליי בשעה זו: הנביאים ניבאו על חורבן ראשון ועל חורבן שני, אך חורבן שלישי לא יהיה".
  • "החל מהיום – כל ילד מסמל בעינינו אלף ילדים". את המשפט הזה אמר הרב הרצוג לאפיפיור אחרי השואה, כשיצא למסע לאיתור ילדים יהודים שהועברו למנזרים והוטבלו לנצרות. הוא אכן החזיר ילדים רבים לעמם ולמולדתם. בפגישה ביניהם, הסביר לאפיפיור את ממדי השואה ואת עומק האסון, והבהיר: כעת, אחרי שאיבדנו שישה מיליון – כל ילד הוא עבורנו אלף ילדים.

לזכרו.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.