רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

‏הרב, הנכות וההשראה

ריקודים לכבוד הרב אורי שחור בישיבת שדרות

הוא נכה, עם שיתוק מוחין, והחל מהשבוע – הוא גם רב בישראל. אורי יצחק שחור, בן 25 בלבד, סיים את מבחני ההסמכה של הרבנות הראשית לישראל. אתמול סיפר לי על ההישג הנדיר, על הרוח שמנצחת את הגוף:

• "אני רוצה שלנכים בישראל יהיה רב, מישהו שמבין באמת את ההתמודדויות שלהם. התורה שייכת לכל עם ישראל, גם לנכים. אז אמרתי לעצמי: 'במקום שאין אנשים – השתדל להיות איש'. למדתי המון במשך שנים, והצלחתי".

• "בילדותי היה לי קשה, אבל היום אני מבין שלנכים יש כוחות גדולים שלא כולם רואים. כשאלוקים לוקח משהו מהגוף, הוא נותן משהו אחר במקום זה. נכון, אני נכה, אבל אני לומד מהר והזיכרון שלי טוב מאוד. אני זוכר כל מה שלמדתי, בתנ"ך ובגמרא, בעל פה. עד היום סיימתי את התלמוד 12 פעמים".

• לפעמים הוא רואה דווקא את החברה שסביבו כבעלת מוגבלות: "העולם מתנהל בקצב מאוד מהיר. כמעט כל אדם חושב על כמה דברים בו זמנית. אין היום כמעט חשיבות לעמל, לתהליך. הכול תכלס, הכול הישגי. אני חושב שבגלל המצב שלי אני חי אחרת, מעריך כל דבר קטן, כל התקדמות".

אורי למד בישיבת שבי שומרון וכעת לומד בישיבת שדרות, שם חגגו ורקדו לכבודו השבוע, אחרי שסיים את הבחינות לרבנות. הוא מבקש להודות לשתי הישיבות האלה. ובעודי מקשיבה לו מדבר, מתאמץ להוציא כל מילה, נזכרתי שגם בפרשת השבוע מופיע רב, קוראים לו משה רבנו, והוא מעיד על עצמו שהוא כבד פה וכבד לשון.

בהצלחה, הרב אורי.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.