רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

המשפטים של עמנואל מורנו, 15 שנים לנפילתו

165 אזכרות של אזרחים וחיילים נערכו בימים אלה, במלאת 15 שנים למלחמת לבנון השנייה. הערב, כ"ה אב, יצויין יום הזיכרון של החלל האחרון - יום נפילתו של סא"ל עמנואל מורנו, קצין בסיירת מטכ"ל. בגלל התפקידים הסודיים שמילא אסור עד היום לפרסם את תמונתו, אבל יש דברים שאפשר וצריך לפרסם אודותיו. הנה כמה משפטים שנהג לומר, אותם שלחה לי אלמנתו, מאיה אוחנה-מורנו, עם הסברים משלה:

"מה שלא מקדם אותך, בהכרח לוקח אותך אחורה" - המשפט הזה הוביל את עמנואל בכל התחומים. גם בצבא, גם בלימוד התורה, גם בלימוד המקצוע שלו וגם בעבודת המידות.

"הקדוש ברוך הוא תופר לנו את הכלים, כדי שנוכל אחר כך להשפיע לחיוב" - כל מה שקורה לנו בחיים קורה כדי להפוך אותנו לטובים יותר, למשפיעים יותר, לאנשים שעושים יותר.

"שבע יפול צדיק וקם... העניין של הדור שלנו הוא לא 'לא ליפול', אלא לדעת: כשנפלת – קמת" – המילה להתייאש לא הייתה קיימת בלקסיקון של עמנואל. כל נפילה היא מצע לעלייה.

"אל תעשה מעצמך עניין כזה גדול" – לא לשים את עצמך במרכז, לא לחשוב שכל הסיפור מסתכם בך. יש דברים גדולים יותר. אל תיתן לקושי האישי שלך לייאש אותך, כי המשימות שלפניך גדולות מהמעגל הפרטי.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.