רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

בר מצווה בגיל 73 בשדה אוכמניות באוסטרליה

"שלום סיון, קוראים לי שוהם גולדשטיין, אני אחת השליחות של 'בני עקיבא' ושל 'תורה מציון' באוסטרליה. לפני כמה ימים יצאנו כל השליחים לטיול בדרום אוסטרליה. היינו בקטיף אוכמניות באמצע מקום נידח, כשפתאום הגיע הבעלים המבוגר של שדה האוכמניות ושאל לשלומנו. סיפרנו שאנחנו מישראל והוא אמר: 'אמא שלי הייתה פעם יהודייה'.

חפרנו בסיפור והבנו שאימא שלו ברחה כילדה יהודייה מגרמניה ועקב כל הרדיפות והטראומות היא לא חיה חיים יהודיים בכלל. הוא קיבל חינוך נוצרי. הסברנו לו שבעצם גם הוא יהודי. שאלנו אותו אם שמע פעם על המושג בר מצווה. הוא אמר שכן, אבל שהוא לא חגג אף פעם. אחד הבנים הביא את התפילין שלו מהרכב, וכך התארגנה חגיגת בר מצווה ספונטנית לג'יימס (יעקב) ליליווייט, בגיל 73, באיחור של 60 שנה.

הוא הניח תפילין לראשונה בחייו, שמע מאיתנו על המשמעות של המצווה וגם חזר אחרינו מילה במילה על הברכות. מייד אחר כך כולם רקדו ושרו סביבו, עם המון התרגשות שלו ושלנו. אנחנו עובדים פה עם הקהילה היהודית, אבל עוד לא יצאנו לנו לגלות לאדם שהוא יהודי.

בשבת נקרא את פרשת יתרו, עם מעמד הר סיני ועשרת הדברות. אומרים שהנשמות של כולנו היו שם, למרגלות ההר. השבוע פגשנו עוד נשמה כזו".

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.