רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

אנחנו משועבדים לחופש

ריבוי ערוצים בטלויזיה

"האם אנחנו משועבדים?", שואל הרב ניר מנוסי. "הרי כולם יודעים לדקלם שיצאנו מעבדות לחירות. הסיפור של יציאת מצרים כבר שכנע את רוב האנושות. ועדיין, אנחנו משועבדים. אנחנו משועבדים לחירות. נוצר כאן פרדוקס: העלינו את החופש לראש סולם הערכים – וכך השתעבדנו לו.

הציווי התרבותי המרכזי היום הוא: אל תהיה פראייר, אתה חייב ליהנות ולנצל כל הזדמנות. תצבור חוויות, תנסה הכול, תספיק הכול. אבל יש כל כך הרבה אפשרויות, שזה בלתי אפשרי. תנסו לבחור גבינה או שמפו בסופר ותגלו שיש 20 אופציות. ומה קורה כשמדובר על לבחור מקצוע? או בת-זוג? ואז אתה מבולבל, מתוסכל, וגם אחרי שכבר בחרת – אתה משווה את הבחירה שלך לזו של אחרים, ואתה לא בטוח.

לא נעים לנו לומר שאנחנו צריכים שיגבילו קצת את החופש ואת הבחירה שלנו. כשאין לך אפשרות בחירה – אתה לא חופשי, אבל כשיש לך יותר מדיי אפשרויות – גם זה משתק.

התוצאה היא שמי שרוצה לטייל בכל המקומות ולאכול את כל המאכלים ולשתות את כל סוגי האלכוהול – לא מצליח לחוות את החוויה האמיתית: חוויית ההתמקדות. להתמקד במשפחה שלי, בבית שלי, בחיים שלי. נדמה לי שאני חווה הכול, אבל אני מאבד את המקום הפשוט והתמים שדורש התמסרות ולא התפזרות, שדורש להעמיק. זהו השעבוד המודרני.

חופש הוא ערך חשוב, אבל הוא צריך להיות המשרת שלנו ולא האדון שלנו. חופש נצרך כדי לממש ערכים אחרים. המצב המתוקן הוא מצב שבו אני יודע מה השליחות שלי, מה אני רוצה לעשות בעולם, והחופש משרת את זה. ככה יוצאים לחירות מהחירות המוגזמת".

בהצלחה לכולנו.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.