רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

אין מנוחה לצדיקים

כיתוב עשרים וארבע על שבע

מכירים את המשפט "והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה"? אז זהו, שהוא לא רלוונטי כשקוראים את ספר בראשית, תרבות ה"הפי אנד" של הגיבורים בהוליווד רחוקה מאוד ממה שעובר על הגיבורים של עם ישראל.
כשקוראים על אברהם ושרה לא שומעים אפילו על רגע אחד של מנוחה או שעמום. הם כל הזמן בפעולה, כל הזמן משתנים, וגם אחרי שגילו את האמת, הם לא מפסיקים את העבודה העצמית שלהם לשיפור תמידי, וגם את העזרה לאחרים. בואו ננסה לתמצת רק את מה שקורה בפרשת השבוע, פרשת "לך לך": אברהם יוצא לארץ ישראל, בונה מזבח, נוסע הלוך וחזור ברחבי הארץ, יורד למצרים בגלל הרעב, חוזר לארץ ונפרד מבן משפחתו לוט, יוצא למלחמה במלכים חזקים שלוקחים את לוט בשבי, מנצח ומנהל דיון עם שני מלכים. זה לא הסוף: בפרשה קוראים גם על מעמד "ברית בין הבתרים", המתח עם הגר וישמעאל, ברית המילה של אברהם, שינוי השם שלו ושל שרה וגם ההבטחה על לידת יצחק. חכמינו מתארים את כל זה בשלוש מילים: "אין מנוחה לצדיקים". כלומר, זו לא משרה עם שעות מוגדרות.
מי שזכה לפגוש אנשים גדולים ודאי שם לב לזריזות ולפעלתנות ולניצול הזמן שלהם, גם בגיל מבוגר. זה מתחיל בפרשה. החיים של אברהם ושרה הם מסע ארוך ובלתי פוסק ליישום הערכים שלהם במציאות היומיומית.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.