רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

אהבה כמו אז במדבר

מדבר

ט"ו באב. לפני כמה שבועות התחתנה השכנה שלנו, אושרי יוספוב, עם ניר לוי. באחד מאירועי ה"שבע ברכות", אמר ניר החתן רעיון קצר ופשוט שנחרת לי בזיכרון:

"בחופה, לפני ענידת הטבעת, אמרתי את המשפט 'הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל'. למה להשתמש בביטוי הזה? ברור שאנחנו רוצים להתחתן כדת משה וישראל, כלומר כמו שסבא וסבתא, וגם סבא וסבתא של סבא וסבתא, התחתנו, אבל מה פשר המילים 'כדת משה וישראל', חוץ מההמשכיות של שרשרת הדורות?

אחת התשובות היפות שאושרי ואני מצאנו היא שעם ישראל ומשה רבנו הלכו יחד במדבר ארבעים שנה. היו שם עליות וירידות, הצלחות וכישלונות, אבל הם לא נפרדו אלא המשיכו יחד, כי הייתה להם מטרה משותפת, הייתה להם דרך. גם בנישואים, לא כל השעות הן כמו שעות החופה. יש אתגרים רבים. אבל אנחנו מכריזים עם הקמת הבית שלנו שאנחנו רוצים שהוא יתנהל 'כדת משה וישראל'. אנחנו רוצים, כמו ביחסים בין משה רבנו לעם ישראל, שהאהבה הגדולה תנצח את כל הקשיים. שהיעד המשותף ייתן לנו כוח. שכמו משה וישראל לא נפסיק כל השנים להתפלל, לקוות, להשתפר".

היום לא רק ט"ו באב, אנחנו גם בשבוע של פרשת "ואתחנן", וגם בה – משה רבנו מביע את הקשר העמוק הזה שהתנהל במשך ארבעים שנה "כדת משה וישראל".

בשמחות.

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.