רוצה לקבל עדכונים למייל?

נשמח לשלוח לך באופן אישי סיכום שבועי מצוות האתר:

אהבה או אהבת דגים?

צילום: יח"צ

למעלה מ-5,000 נפטרי קורונה בישראל, ואנחנו לא מספיקים להספיד אותם כראוי. הנה קטע קצר לזכר אחד מהם, ויהיו הדברים לעילוי נשמת כולם:

הרב ד"ר אברהם טברסקי היה פסיכיאטר נודע, מומחה להתמכרויות, שחיבר יותר מ-60 ספרים והציל אלפים בארץ ובחו"ל מהחיים בצל הסמים והאלכוהול. הסיפור שלו על "אהבת דגים" היה אחד המפורסמים בהרצאותיו:

"שאלו פעם בחור צעיר: למה אתה אוכל את הדג הזה? והוא ענה: כי אני אוהב דגים. ובכן, הוא אוהב את הדג ולכן הוא מוציא אותו מהמים, הורג אותו ומבשל אותו. בחור צעיר, אתה לא אוהב את הדג אלא את עצמך. וכיוון שהדג טעים לך – אתה מוציא אותו מהמים ואוכל אותו.

הרבה ממה שאנחנו מכנים 'אהבה', זה בעצם 'אהבת דגים'. לפעמים כשזוג צעיר מתאהב, זה רק אומר שכל אחד מחפש למלא את הצרכים האישיים שלו. זו לא אהבה כלפי האחר, אלא האדם האחר הופך אמצעי לסיפוק הצרכים שלי. אהבה נצחית, לעומת זאת, לא עוסקת במה שאני אקבל אלא במה שאתן. הרב אליהו דסלר אמר על כך: 'אנשים עושים טעות כשהם חושבים שהם מעניקים לאלה שהם אוהבים. הם אוהבים – את אלה שהם מעניקים להם'. אם יש משהו שארצה ללמד את הדור הצעיר זה שאהבה אמיתית היא נתינה ולא קבלה".

האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.