ערב החג, ביקר בישראל הרב ד"ר יונתן זקס, אחד הדוברים היהודים החשובים בעולם והלא-מוכרים בישראל. הוא לא רק רב ודוקטור, הוא גם לורד, תואר כבוד שמעיד על קרבתו לבית המלוכה הבריטי, שם שימש כרב ראשי של הממלכה. בשיעור קצר פרס הרב זקס את תחושותיו, ערב חג השבועות:
"אני רוצה לדבר על התורה, על הזמן ועל המקום. נתחיל בזמן. מסופר שהתורה ניתנה לנו בקול גדול ש'לא יסף'. יש פרשנים שאומרים שהכוונה היא שזה היה אירוע חד פעמי. מאז ועד היום לא נשמע שוב קול כזה. יש כאלה שאומרים שמאז ועד עתה הקול הזה לא פוסק לרגע. איך מיישבים בין שתי הגישות? זה פשוט. אלה מתכוונים לתורה שבכתב ואלה לתורה שבעל פה. התורה שבכתב, התנ"ך, אכן סופית, אבל התורה שבעל פה, אותה אנחנו ממשיכים לפתח בכל דור ודור, היא אינסופית. זו השיחה הנצחית שלנו עם הבורא, שבה אנחנו הופכים את הטקסט הכי עתיק לטקסט חדשני. זו האמירה היהודית ביחס לזמן, ועכשיו נדבר על המקום. גלובליזציה היא דבר חדש עבור שאר העולם, אבל עבור העם היהודי זה רעיון ישן. יצאנו מישראל לכל פינות העולם וכך הפכנו לעם הגלובלי היחיד. לא היה לנו שום מאפיין רגיל של אומה: לא ממשל, לא שפה, לא מקום, לא תרבות. איך שרדנו בכל העולם? על ידי התורה. התורה היא האינטרנט הראשון, היא הקהילה הווירטואלית הראשונה, היא הצליחה לחבר אותנו בכל רחבי הגלובוס במשך אלפי שנים. "בדורות האחרונים ראינו יהודים חוזרים לארץ ישראל מ-150 מדינות שונות בגלות ומתאחדים בה מחדש. זו ממש יציאת מצרים שנייה. אפשר לקרוא לזה 'פסח שני'. אבל עדיין לא ראינו חג שבועות שני, חג של קבלת התורה מחדש. זה מתחיל. יש עניין רב ביהדות בדור האחרון, וגם בחג השבועות אנשים שלא מגדירים את עצמם כ'דתיים' מתעניינים בתורה ולומדים אותה, והיא הופכת שוב למשהו משותף, אקטואלי, חי. אחרי פסח שני שכבר חווינו, הייתי רוצה לראות קבלת תורה שנייה".