פרשת המרגלות

זו לא פרשנות פמיניסטית שנכתבה השבוע. כך כתב לפני כ-500 שנה הרב שלמה אפרים מלונטשיץ, בספרו "כלי יקר". הרב מסביר את חטא המרגלים המופיע בפרשה, ואחד ההסברים שהוא מציע לחטא הוא – שהמרגלים לא היו מרגלות.
וכך הוא כותב:

"האנשים היו שונאים את הארץ… והנשים היו מחבבות הארץ… ועל כן אמר הקדוש ברוך הוא: לפי דעתי שאני רואה בעתיד, היה יותר טוב לשלוח נשים המחבבות את הארץ כי לא יספרו בגנותה".

פרשנים רבים מסבירים שהנשים באותו דור לא איבדו תקווה בשעבוד במצרים (לעומת חלק הגברים), לא השתתפו כלל בחטא העגל, וגם התנדבו במיוחד בבניית המשכן. הן קלטו יותר טוב ויותר לעומק את כל הסיפור הגדול שהתרחש אז – של עם חדש שמקבל תורה חדשה וארץ חדשה. הן האמינו.
אבל יש כאן עוד נקודה חשובה – הפרשנות לפיה צריך מרגלות ולא מרגלים לא מרדדת את הקול הגברי והקול הנשי ואומרת שכולם אותו דבר ואין בכלל הבדל. להיפך, אנחנו רוצים לשמוע את הקול של המרגלות, שהוא קול אחר.

כיצד ברצונך לשתף?

סיון רהב-מאיר

סיון רהב מאיר היא אשת תקשורת ומרצה. נשואה לידידיה, אימא לחמישה, ירושלמית. עובדת בחברת החדשות, ידיעות אחרונות וגלי צה"ל, ומעבירה מדי שבוע שיעורים על פרשת השבוע.
האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.