צריך להתרכז היטב בימים האלה, כדי לא להתבלבל בתפילה. בעשרת ימי תשובה, מראש השנה ועד יום כיפור, יש המון שינויים קטנים: במקום "האל הקדוש" אומרים בימים אלה "המלך הקדוש". במקום "מלך אוהב צדקה ומשפט" אומרים "המלך המשפט". יש עוד ארבע תוספות: "זוכרנו לחיים, מלך חפץ בחיים, וכתבנו בספר החיים, למענך אלוקים חיים", "מי כמוך אב הרחמים, זוכר יצוריו לחיים ברחמים", "וכתוב לחיים טובים כל בני בריתך", ולסיום: "בספר חיים, ברכה ושלום ופרנסה טובה, וגזרות טובות, ישועות ונחמות, ניזכר ונכתב לפניך, אנחנו וכל עמך בית ישראל לחיים טובים ולשלום".
המילים המנחות הן מלך, חיים ורחמים. זו התמצית של הימים האלה. אבל זה לא רק התוכן של הבקשות. המנגנון הזה גורם גם למי שמריץ בעל פה את נוסח התפילה – לעצור רגע. לשים לב. להתייחס אחרת. להיות קשוב ודרוך יותר. אנחנו לא מחליפים לחלוטין את סידור התפילה כעת, אנחנו מרעננים אותו לעשרה ימים. אולי זוהי המטרה של כל ימי התשובה האלה: לא רק לעשות מהפכות גדולות, אלא דווקא לשים לב למוכר, ליומיומי, להתבונן בו שוב, להכניס שינויים קטנטנים בשגרה שלנו.