"שלום, כאן שמוליק קרביצקי מניו יורק. כתבת על כך שהפרשה עוסקת בשבטים גד וראובן, שמבקשים לבנות גדרות עבור הצאן ורק אז גם בתים לילדים. משה רבנו מתקן אותם ומזכיר מה סדר העדיפויות הנכון: קודם תבנו ערים לילדים, ואחר כך גדרות לצאן. המשפחה היא לפני הביזנס.
זה מזכיר לי רעיון נפלא על מצוות פדיון הבן. הרי מה כל הסיפור הזה סביב פדיון הבן? מה עושים שם? הכהן שואל את האב בארמית: מאי בעית טפי (מה אתה רוצה יותר) – חמישה סלעים (כסף) או בנך בכורך? האב כמובן בוחר בבנו, אבל מה הקטע? האם הכהן בכלל מסוגל או ערוך לקחת את הילד? האם לאבא יש אופציה לענות שהוא מעדיף את הכסף? איך יתכן שבמעמד כה חשוב, יוחלפו ביניהם דיבורים שהם לכאורה חסרי כל הגיון?
הנה תשובה ששמעתי: בן בכור מסמל התחלה אמיתית של היווצרות המשפחה. הכהן מסמל את המנהיג הרוחני. במעמד הזה נותן המנהיג כיון דרך להורים הטריים והמאושרים: מה הולך להיות סדר העדיפויות במשפחה הזו שאתם מקימים? האם העדיפות תהיה לעשות עוד כמה שקלים, או לחנך את הילד? לעבוד עוד ועוד שעות נוספות כדי להחליף ספה, או להיות בבית לעשות עם הילד שיעורי בית? הוא כאילו מבקש להזכיר, מכאן ולכל החיים, את סדר העדיפויות הנכון, מול השאלה שתהדהד תמיד, מפדיון הבן והלאה: מה אתה רוצה יותר?".
- מאת: סיון רהב-מאיר
- פורסם:
- קטגוריה: החלק היומי
- מטות
אהבת? רוצה לשתף?
- עוד פוסטים מתוך החלק היומי
- עוד פוסטים מפרשת מטות
סיון רהב-מאיר
סיון רהב מאיר היא אשת תקשורת ומרצה. נשואה לידידיה, אימא לחמישה, ירושלמית. עובדת בחברת החדשות, ידיעות אחרונות וגלי צה"ל, ומעבירה מדי שבוע שיעורים על פרשת השבוע.