גם בפרשת השבוע, פרשת "חוקת", נכתב על אחדות חוצת גבולות שמתגלה בקרב העם. אחרי פטירתו של אהרון הכהן מסופר שבמשך שלושים יום מתאבלים עליו יחד "כל בית ישראל". רש"י מסביר מדוע כל העם חש אבל:
"לפי שהיה אהרון רודף שלום ומטיל אהבה בין בעלי מריבה ובין איש לאשתו".
פרשנים רבים התעכבו על הביטוי "רודף שלום". איך רדיפה קשורה לשלום? הרי לכאורה אדם שחפץ בשלום הוא אחד שיושב בשקט ולא רב עם אף אחד. אצל אהרון הכהן השלום היה עניין אקטיבי, הוא הלך מאחד לשני וטרח לפייס בין אנשים.