יום אחרי יום כיפור, רבי נחמן נותן עצת זהב. זה קורה בפירוש שלו לחלק היומי בפרשת השבוע, פרשת "האזינו". משה רבנו ממשיך היום את שירת "האזינו", וממשיך לתאר את כל העבר ואת כל העתיד של עם ישראל. אחד הפסוקים הוא הפסוק הדרמטי הבא: "רְאוּ עַתָּה, כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא, וְאֵין אֱלֹוקים, עִמָּדִי, אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה, מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא, וְאֵין מִיָּדִי מַצִּיל". מול הפסוק הטוטאלי הזה על אלוקים, רבי נחמן מתמקד דווקא במה שאנחנו צריכים לעשות, ושם את הדגש על המילה "עתה". מה זה "ראו עתה כי אני אני הוא"? הנה הפירוש של רבי נחמן, שנותן דלק ליישום ההחלטות והשינויים מיום כיפור:
"מי שיש לו איזה שכל קצת, יוכל להבין כי אין הזמן כלום, כי העבר אין, והעתיד עדיין, וההווה כהרף עין. נמצא שעיקר הזמן של האדם הוא רק זה הרגע שהוא עומד בו, כי העבר כי עבר ואיננו, והעתיד מי יודע אם יהיה ומה יוולד בו, ואין לו לעת עתה רק זו הרגע. וזה בחינת 'ראו עתה כי אני אני הוא', 'עתה' דווקא, כי העיקר הרגע שהוא בו עכשיו, ולדלג באותו הרגע על מה שצריך לדלג, ולזכות למצוא את הטוב האמיתי שיכולים למצוא בכל רגע ורגע. בני האדם טועים בזה מאוד, מה שמעמיקים במחשבותיהם על הזמן הבא והעתיד, כי לא יידע האדם כלל מה ילד יום, על כן אין עצה ותחבולה אלא לדעת היטב כי אין לו לעת עתה אלא זה הרגע שעומד בו, ולקשר עצמו עכשיו להשם יתברך"