ברית הברית

היום כתוב בפרשה: "וביום השמיני ימול בשר עורלתו".

מדובר בתינוק בן שמונה ימים (שלא לומר, מדובר ביולדת אחרי שמונה ימים) – ופתאום, ברית מילה. וזוהי אחת המצוות הבסיסיות והמקובלות כבר אלפי שנים. השבוע קוראים את הפסוק הזה בדיוק במקביל למאבק התחבורה הציבורית בשבת. אני רק שאלה: למה מצווה "לא הגיונית" כמו ברית מילה נשמרת כבר אלפי שנים, כסמל, כאות, ובקיצור – כברית? ולמה במקביל מצווה הגיונית כמו השבת, שכולה מתנה, הפכה בדורנו לוויכוח ציבורי? הרי אחרי מה יותר טבעי שאנשים ירוצו וינצרו וישמרו במסירות נפש? ברית מילה, או יום שכולו מנוחה ושירה ואכילה ושתייה וקדושה ושיחה ושינה, יום שלם בלי ווטסאפ ובלי לייקים ובלי פיח אוטובוסים?

כיצד ברצונך לשתף?

סיון רהב-מאיר

סיון רהב מאיר היא אשת תקשורת ומרצה. נשואה לידידיה, אימא לחמישה, ירושלמית. עובדת בחברת החדשות, ידיעות אחרונות וגלי צה"ל, ומעבירה מדי שבוע שיעורים על פרשת השבוע.
האתר עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך חווייה טובה יותר.